Returer


Vill du returnera en eller flere varor? 
- Gør på följande sätt:

1. Ladda ned din returetikett 

Gratis retur med den medföljande etiketten. Om du saknar din returetikett, kan du ladda ner en ny här. Fyll i och bifoga också den medföljande returblanketten. Om den saknas, kan du ladda ner en ny här.


2. Gör i ordning ditt paket

Packa varan/varorna försiktigt och bifoga hela returblanketten. Placera den utskrivna etiketten på paketet. Se till att den är väl synlig och att adressen och streckkoden inte täcks. Om du har flera returer, måste de skickas separat eftersom returerna inte kan kombineras.

3. Returmera ditt paket

Lämna in paketet på närmaste postkontor och skicka det till adressen som står på den utskrivna etiketten. Du behöver inte betala något porto för detta paket. Kom ihåg att få och behålla ett kvitto på returleveransen av paketet.

4. Återbetaling

Den normala behandlingstiden är 2-3 arbetsdagar från och med datumet då returen mottogs, men det kan ta något längre under perioder med hög belastning (upp till 14 dagar i ovanliga fall). Observera att Paypals behandlingstid är 30 dagar.  

Efter din retur har registrerats i vårt lager, kommer vi att behandla den och så snart som möjligt återbetala dina pengar. Det återbetalade beloppet kommer alltid att överföras till samma betalningskort som användes vid inköpet. Du får ett e-postmeddelande så snart din returförsändelse har behandlats.

 

BYTESTJÄNEST

Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning.

 

ÅTERBETALNING

Efter vi har tagit emot din retur kan det ta 3–5 vardagar innan återbetalning är sluförd. I sällsynta fall kan det ta längre tid, men kontakta oss om du inte har återbetalats inom 14 dagar.

Tänk på att tiden det tar för en återbetalning att synas på ditt bankkonto oftast beror på banken.

Observera att återbetalningar till Mastercards kreditkort tar längre tid. Ofta tar det upp till innevarande månad + nästa månad för en återbetalning att synas på ditt bankkonto.

Notera:
Köpesumman kan komma att förverkas helt eller delvis. Detta inträffar om varans värde har satts ned på grund av:

- Varan har uppenbarligen burits eller använts

- Varan uppvisar tecken på lukt, t.ex. parfym, aftershave, rök, eller visar andra tecken på användning/slitage

- Varan har skadats medan du hade hand om den

- Varan har hanterats på ett annat sätt än det sätt som var nödvändigt för att upprätthålla dess kännetecken, egenskaper och funktioner

- Enligt annulleringsrätten uppfylls inte begränsningar avseende förslutning, typ av vara etc.

- Varans försegling (hängare) har tagits bort.

 

KLAGOMÅL

Ditt köp täcks av den danska köplagen inklusive förordningar om driftsavbrott. Det innebär att köparen är berättigad en återbetalning om klagomålet är befogat och defekten inte uppstod som ett resultat av en felaktig användning av produkten eller på grund av något annat skadligt beteende.

Klagomål måste lämnas inom en ”rimlig tidsperiod” efter att defekten eller felet har upptäckts. Kunderna rekommenderas att klaga så snart som möjligt.

Klagomål kan framföras genom att du kontaktar oss genom e-post till kundservice@hummelsport.se

Ytterligare anvisningar kommer att mottas beroende på situationen i fråga.

Efter att varan har returnerats, var god berätta så detaljerat som möjligt om det upplevda problemet.

Om klagomålet är befogat kommer vi att återbetala rimliga fraktkostnader, men det är alltid tillrådligt att använda en förbetald returetikett, som vi skickar till dig efter du har varit i kontakt med oss.

Om emellertid ytterligare undersökningar visar att klagomålet är befogat kommer vi att återbetala fraktkostnaden.

 

Logga in

* Alla fält måste innehålla giltiga uppgifter.
* Ingen användare hittades med den e-postadressen eller lösenordet



Din kundvagn är tom

  • Storlek:

    Färg:

    Artikelnr:

    Ingen vara på lager

    SEK

    SEK

    SEK

Beställningsuppgifter

Delsumma 1600 SEK
SEK SEK
Totalt SEK inkl. moms
Gå till kassan Gå till kundvagn

Glömt lösenord

* Alla fält måste innehålla giltiga uppgifter.

Om din e-postadress finns i vårt system, skickas ett e-postmeddelande med instruktioner om hur lösenordet återställs. Du bör ha det inom kort!