Officiell hummel® onlinebutik Gratis frakt - spendera mer än 750 SEK Returer godtas till den 2020-01-23

Vanliga frågor

Vi hjälper dig gärna med att besvara dina frågor. Men du kanske blir glad över att hitta svaret på din fråga här.

Ta reda på mer i våra vanligaste frågor nedan.

 

Hittar du inte svaret på din fråga?

Du är alltid välkommen att kontakta oss på [email protected]

 

 

Beställningar

Kan jag ändra på en beställning som jag har gjort?

Tyvärr kan vi inte ändra på en beställning eller på adressinformationen efter en beställning har gjorts, eftersom vår orderbearbetning körs automatiskt.

Men vi kan eventuellt stoppa din beställning från att skickas iväg beroende på orderstatus.

Om du ångrar innehållet i din beställning, kan du neka att ta emot den. Den skickas då tillbaka till vårt lager och återbetalas.

Om du råkade uppge fel adressinformation, returneras eventuellt beställningen till oss av PostNord beroende på typen av fel. I sådant fall återbetalas din beställning.

Jag har gjort en beställning, men har inte fått någon orderbekräftelse – har min order godkänts?

Titta först i mappen för skräppost i din e-postmeny.

Hittar du inte din orderbekräftelse där finns det en risk att din beställning inte har registrerats korrekt. Vänligen kontakta oss för att få bekräftelse på att din beställning har godkänts. Din betalning kommer inte att dras förrän vi har skickat iväg beställningen.

Leverans

Hur lång tid tar leveransen?

**FÖRLÄNGD LEVERANSTID

Under högtider eller kampanjperioder (som Black Friday och Cyber Monday) kan leveransperioderna påverkas, vilket kan leda rill leveransförseningar. Detta beror på att beställningsvolymerna ökar markant.
När din beställning lämnar vårt lager, kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande.

 

Vi levererar med PostNord inom 3–4 vardagar efter du har gjort din beställning. Om du inte har fått din beställning efter den tiden, kontakta oss så informerar vi dig med hjälp av ditt spårningsnummer.

Kan jag spåra min leverans?

Efter din beställning har skickats ut kommer du att få ett e-postmeddelande från oss med din faktura och ditt spårningsnummer.

Min order verkar vara försenad – vad ska jag göra?

Om din leverans inte har kommit fram efter 7 vardagar, kontakta oss på [email protected]

Uppge även ditt ordernummer. Vi kommer sedan att undersöka din orderstatus och återkomma med information så snart som möjligt.

Returer

Jag vill köpa mina julklappar på hummelsport.se – erbjuder ni förlängd returrätt?

Ja, vi har valt att utöka vår returpolicy på alla beställningar utförda mellan den 24 november och den 24 december 2019. Dessa varor kan returneras till den 23 januari 2020. Detta kommer att göra det lättare för dig att starta julhandeln tidigare.

Hur returnerar jag min beställning?

Alla som ändrar sig när det gäller ett köp och vill skicka tillbaka en eller flera varor, ska gå tillväga på följande sätt:

1. Skicka e-post till oss på [email protected], inte senare än 14 dagar efter mottagandet, uppge ordernumret och varorna som du har ändrat dig om att köpa.

2. Vänta på returetiketten som kundservice kommer att skickas till dig. Du använder sedan den för din returförsändelse. Returetikettens värde på 50 SEK kommer att dras av på återbetalningen.

3. Förpacka varan och förslut paketet, placera sedan den mottagna returetiketten på försändelsen.

4. Lämna paketet hos närmaste PostNord-serviceställe, det är där returetiketten gäller. Kom ihåg att få och behålla ett kvitto på returleveransen av paketet.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Efter vi har tagit emot din retur kan det ta 3–5 vardagar innan återbetalning är sluförd. I sällsynta fall kan det ta längre tid, men kontakta oss om du inte har återbetalats inom 14 dagar.

Tänk på att tiden det tar för en återbetalning att synas på ditt bankkonto oftast beror på banken.

Observera att återbetalningar till Mastercards kreditkort tar längre tid. Ofta tar det upp till innevarande månad + nästa månad för en återbetalning att synas på ditt bankkonto.

Kan jag returnera en vara och istället för en återbetalning få en bytesvara?

Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning.

Det är fel på min produkt – vad ska jag göra?

Vi har en väldigt strikt kvalitetskontroll och garantera att våra produkter testas regelbundet. Men om du behöver lämna ett klagomål om en produkt köpt på hummelsport.se, kan du läsa mer om hur du anmäler det i vår returpolicy.

Notera att vi inte har möjlighet att hantera klagomål på produkter köpta hos någon annan återförsäljare.

Jag har köpt en present – hur kan den lämnas tillbaka?

**Utökad returperiod runt jul – 24/11 2019  23/1 2020

**Utökad returperiod runt jul.
Alla varor som beställs efter den 24 november 2019 kan returneras ända fram till den 23 januari 2020.
Glad shopping!

Du eller mottagaren av presenten är välkommen att returnera produkten. Spara e-postmeddelandet med fakturan som referens.

Observera att vi endast kan återbetala till det betalningsalternativ som användes då beställningen gjordes.

Du kan du läsa mer om hur returner görs i vår returpolicy.

Vad gör jag om jag har köpt en vara på rea och behöver en annan storlek, men reapriset gäller inte längre?

Tyvärr går det inte att beställa en vara till nedsatt pris om reapriset inte längre gäller. Vi rekommenderar att du beställer båda storlekarna, om du är tveksam om vilken som passar och vill köpa till reapris. I efterhand kan du utnyttja din rätt att returnera.

Betalning

Jag har problem i kassan – vad kan jag göra?

Försök med en annan webbläsare, helst Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox.

Om det inte hjälper, kan det vara ett tekniskt fel. Vi vill gärna att du kontaktar oss för att vi ska kunna lösa problemet och hjälpa dig att färdigställa din beställning.

Var kan jag lösa in min rabattkod?

Om du har en rabattkod, kan du lösa in den genom att gå till kundvagnen i övre högra hörnet. På höger sida under rutan med bilder på betalningslösningar, hittar du fältet ERBJUDANDEKOD. Tryck på fältet, klistra in din kod och tryck på ”Använd”. Din rabatt är nu aktiverad såvida den är giltig för varorna i kundvagnen.

Rabattkoder & presentcheckar

Kan rabattkoder användas för varor till nedsatt pris?

Nej, rabattkoder kan inte användas för varor till nedsatt pris.

Kan jag kombinera olika rabattkoder?

Nej, det är inte möjligt att kombinera olika rabattkoder. Du kan endast använda en rabattkod per beställning.

Hur använder jag en rabattkod?

Rabattkoden måste anges i varukorgen eller i kassa innan du slutför köpet. Det finns ett fält där du skriver in eller kopierar in din rabattkod. Tänk på att den är skiftlägeskänslig och att det inte får vara något mellanslag.

Jag har redan slutfört mitt köp – kan jag använda min rabattkod?

Nej, tyvärr kan du inte använda en rabattkod efter ditt köp redan har slutförts. Alla beställningar hanteras så snart som möjligt efter de har slutförts, så det är inte möjligt att använda en rabattkod för en beställning som redan har slutförts.

Varför fungerar rabattkoden inte?

Tänk på att den är skiftlägeskänslig och att det inte får vara något mellanslag. Om du har mottagit en rabattkod med e-post, kan du kopiera den och klistra in den i rabattkodsfältet för att undvika felskrivning.

Det kan finnas villkor för din rabattkod. Kontroller om rabattkoden kan användas för varorna som du kar i din varukorg. Villkoren är fastställda i det e-postmeddelande som du fick rabattkoden med.

Om du fortfarande har problem, tveka inte att kontakta vår kundtjänstavdelning.

Kan jag köpa en presentcheck som gäller i hummels webbutik?

Tyvärr kan vi inte erbjuda möjligheten att använda presentcheckar i vår webbutik för närvarande. Men om du är ute efter en present, tänk på att mottagaren är välkommen att returnera den inom 14 dagar. Kom ihåg att behålla returetiketten och leveransbekräftelsen eftersom båda krävs vid returen.

Jag använde en rabattkod när jag beställde och nu vill jag lämna tillbaka varan – får jag en ny rabattkod?

Det beror på vilken typ av rabattkod du använde.

Om du använde en procentuell rabatt (t.ex. 10%) vid ditt köp, kommer du att få köpesumman återbetald till ditt bankkort, och vi utfärdar en ny rabattkod.

Om du köpte med en fast rabatt (t.ex. 200 SEK), kontakta vår kundtjänst om du vill returnera en eller fler varor från den beställningen.

Övrigt

Kan jag köpa ett presentkort som gäller i hummels webbutik?

Tyvärr erbjuder vi inte presentkort i vår webbutik för närvarande. Men om du är ute efter en present kan mottagaren returnera varan om det behövs.

Jag köpte nyligen en vara i er webbutik som reas nu – kan mellanskillnaden återbetalas?

Om priset på en vara som beställts av dig reduceras inom 24 timmar efter du har gjort beställningen, kommer vi att betala tillbaka mellanskillnaden. Kontakta i så fall kundtjänst och uppge ditt ordernummer.

Kan ni tala om huruvida ni får tillbaka en vara i lager?

Ja, vi hjälper gärna till att undersöka saken. Om en vara kommer att finnas på lager igen eller inte beror på produkten och/eller tiden på säsongen. Kontakta oss och uppge modellnumret eller produktnamnet.

Logga in

* Alla fält måste innehålla giltiga uppgifter.
* Ingen användare hittades med den e-postadressen eller lösenordet



Din kundvagn är tom

  • Storlek:

    Färg:

    Artikelnr:

    Ingen vara på lager

    SEK

    SEK

    SEK

Beställningsuppgifter

Delsumma 1600 SEK
SEK SEK
Totalt SEK inkl. moms
Gå till kassan Gå till kundvagn

Glömt lösenord

* Alla fält måste innehålla giltiga uppgifter.

Om din e-postadress finns i vårt system, skickas ett e-postmeddelande med instruktioner om hur lösenordet återställs. Du bör ha det inom kort!